מורים מזן חדש

בשנת 2020, כדי להיות מורה מצליח צריך כישורים מיוחדים מאוד – כאלו שלא לומדים באקדמיה. אז מה מבדיל בין מורה טוב למורה פחות טוב? מה הופך מורה למצטיין?

שאלה: האם כל מי שסיים לימודי תואר ראשון במנהל עסקים יודע לנהל עסק? ממש לא…

שאלה: האם כל מי שסיים לימודי תואר בחינוך יודע ללמד כיתה? ממש לא…

בשנת 2020, כדי להיות מורה מצליח צריך כישורים מיוחדים מאוד – כאלו שלא לומדים באקדמיה. אז מה מבדיל בין מורה טוב למורה פחות טוב? מה הופך מורה למצטיין? 

מורה טוב יודע איך ליצור מוטיבציה אצל התלמידים, הוא יודע איך להעביר מסרים, יש לו תקשורת מעולה והוא יודע להתחבר לאנשים, הוא יודע איך לספר סיפור, איך ליצור דיון. הוא יודע איך לשלוט בכיתה ולגרום לתלמידים לשתף פעולה. יש לו יכולות תקשורת גבוהות ויחסי אנוש מעולים ולכן תלמידים מעריכים אותו. 

*ובנוסף לכל זה הוא להיות מומחה ללמידה נכונה. כזה שיודע מה משפר את ההבנה של התלמידים ומה חוסם אותה. מה גורם לתלמידים להתעייף בשיעור ומה מעיר אותם, מה גורם להם לאבד את הקשב או מה מרתק אותם. 

רק כך הוא יוכל ליצור שיתוף פעולה אמיתי עם התלמידים ולהוביל אותם להצלחה. 

צעקות, עונשים, שיעורים משעממים הם הדרך הבטוחה לבעיות משמעת בכיתות, בטח לא ללמידה משמעותית ולהצלחה.

פעם, לפני עידן הרשת, הידע לא היה זמין והתפקיד של המורה היה להעביר את הידע. היום בעידן המידע התפקיד של המורה הוא ללמד את התלמידים ללמוד באופן עצמאי. כל תלמיד שמסיים את בית ספר צריך להיות מסוגל ללמוד כל דבר – לבד! התפקיד של המורה הוא ללמד את התלמידים לחשוב, לא להאכיל אותם בעובדות ומסקנות.
זה הקו שצריך להנחות כל מורה בעידן המידע:

במקום להעביר לתלמיד אינפורמציה צריך להעביר אותו טרנספורמציה. כלומר שינוי בתודעה, שינוי בחשיבה, שינוי בצורת ההתנהגות, שינוי בגישה.

וכדי לעשות את זה צריך לבנות את השיעורים אחרת לגמרי.
זה נכון לגבי כל המקצעות הקיימים – היסטוריה, מתמטיקה, תורה, גיאוגרפיה וכו' וכן בכל המקצועות החדשים שצריכים לייצר.
אז איך עושים את זה? איך יוצרים מורה כזה שהוא כמעט סופרמן?

נעים להכיר – תכנית 'הוראה מזן חדש' תכנית הכשרת המורים של 'העוצמה בחינוך'. 

תכנית 'הוראה מזן חדש' כוללת הכשרות בנושאים שונים: 

  • תקשורת בינאישית מזן חדש
  • ללמוד כיצד ללמוד וללמד – תכנית הוראה מתוקנת (לא מתקנת) להגברת מוטיבציה והישגים
  • תכנית שליטה ושיתוף פעולה בכיתה
  • משיעור לדיון – הדרך לגרום לתלמידים להבין זכור כל חומר
  • שיטת הסולם להפיכת תלמידי בית הספר לגאונים בחשבון'
  • מערכי שיעור מהזן החדש – איך ליצור שיעורים מרתקים מגבירי קשב

התכניות הללו מועברות בבית הספר בהשתלמויות למורים, בתכניות הכלה ושילוב וגם במרכז ההדרכה של 'העוצמה בחינוך' 

התכניות מותאמות לכל בית ספר בהתאם לצרכים ולתקציב. 

(כאן לשים תמונה, וגם סיפור הצלחה מבית ספר אורט ושל סיגל פנחסי ממכמורת) 

רוצה לדעת עוד על תכנית 'הוראה מזן חדש' השאר פרטים וניצור קשר בהקדם 

 

  • איך יוצרים שיעורים מעניינים שמחזיקים את התלמידים בכיתה בקשב
  • איך מייצרים מוטיבציה אצל תלמידים
  • איך משיגים שליטה טובה בכיתה
  • איך מלמדים את המורים לתקשר בצורה מעולה ולדעת להעביר מסרים
  • איך מלמדים בצורה מוחשית ומעשית ולא רק עיונית
  • איך ללמד את התלמידים ללמוד באופן עצמאי 

תכניות הלימוד של 'העוצמה בחינוך' בנויות כדי להגביר את היכולת של כל מורה ומחנך ולהפוך אותו למורה מצטיין.

הדרכות לצוות המורים בבית ספר: 

 

הכשרת מורים ואנשי חינוך   

מתעניין בקורס? רוצה להתייעץ? מלא את פרטיך וניצור עמך קשר!

תודה רבה. נחזור אליך בהקדם!
אחרי תכנית היגיון ותקשורת אופק כבר חצי שנה ללא ריטלין. אני רואה שינוי לטובה גם ביחס בבית וגם בבית הספר. אין התפרצויות יותר, הוא מקשיב, חברים שלא רצו לשחק איתו אומרים שאופק השתנה ובשבוע שעבר הוא קיבל הצטיינות בכיתה. אני ממליצה לכולם, אפרת
אשה מחייכת
אפרת
אמא של אופק