ילדים מצליחים

במקום רק לנסות להקל על הילד ולמנוע ממנו להתמודד,
צריך לתת לו כלים כדי שיוכל להתמודד יותר בקלות ולהצליח.

לילדים, בדיוק כמו למבוגרים יש לעיתים קשיים.

כהורים אנחנו מאוד רוצים להקל על הילדים שלנו כדי שלא יחוו הרבה קשיים. אבל האמת היא שאם ננסה רק להקל על הילד שלנו בכל דבר, בסוף יהיה לו מאוד קשה. 

במקום רק לנסות להקל על הילד ולמנוע ממנו להתמודד – צריך לתת לו כלים כדי שיוכל להתמודד יותר בקלות ולהצליח. 

ילדים צריכים כלים ב-3 נושאים עיקריים: 

תקשורת

חשוב שלילד שלך תהיה תקשורת טובה עם אחרים. זה ישפיע על הביטחון העצמי שלהם ועל המצב החברתי שלהם. קשיים בתקשורת באים לידי ביטוי בצורות הבאות: לילד קשה "להסתכל בעיניים". הילד מתעצבן או נעלב בקלות (אפילו מכל שטות), הילד לא מצליח להתבטא בצורה טובה, הוא מדבר חלש או לא ברור, הוא חסר ביטחון ולא יוזם תקשורת. אם לילד שלך יש קשיים בתקשורת הדרך הטובה ביותר לשפר זאת היא להעביר אותו את התכנית 'אימון תקשורת, ריכוז וביטחון עצמי'.

אחריות ומוטיבציה

בדיוק כמו אצל מבוגרים, יש ילדים שמוכנים להתאמץ ויש להם מוטיבציה חזקה להצליח בכל דבר ויש כאלו שלא. אלו שלא, מוותרים בכל קושי הכי קטן שצץ. הם מתחילים חוג ואז מפסיקים אחרי 2-3 שיעורים, הם לא ירצו ללמוד בכיתה ובטח לא לעשות שיעורים (אם כי זה יכול לנבוע גם מקושי בלימודים), במקרים רבים החדר יהיה מבולגן, הדברים מפוזרים על הרצפה, הם יאשימו אחרים בכשלונות שלהם ולעיתים קרובות יהיו חסרי אנרגיה ו"דרייב". 

זו לא הדרך להצליח בחיים האלו וכשזה המצב חשוב מאוד ללמד את הילדים להתאמץ, להתארגן, לחשוב בהיגיון ולא לוותר. כדי לעשות זאת בנינו במיוחד את תכנית 'היגיון בחיים – מחשבה ומאמץ בדרך להצלחה'.

לימודים

כדי שהילד שלך יצליח בלימודים צריך לוודא כמה דברים. הדבר הראשון שהוא יהיה מסוגל לקלוט נתונים בקלות. יש ילדים שפשוט מתקשים לקלוט בקלות ובמהירות מה שאומרים. המצב הזה מוביל לקשיים בקריאה, בעיות של שגיאות כתיב, חוסר יכולת לזכור את לוח הכפל וקושי להעתיק מהלוח. 

קושי נוסף בלימודים יכול להיות אוצר מילים דל. זה יבוא לידי ביטוי בחוסר יכולת של הילד לשלוף תשובות ולבטא את עצמו בצורה טובה לעיתים הוא אף יתקשה להבין סיטואציות ודברים שנאמרים כי הוא פשוט לא מבין כל מה שאומרים. 

קושי אחר בלימודים הוא קושי בהבנת הנקרא. יש ילדים שכשהם קוראים הם לא מנסים להבין. כמו כן, לא כל אחד מבין בקלות טקסטים קשים ולכן צריך כלים ושיטות ללמידה נכונה שעוזרים להבין את מה שכתוב. 

הקשיים הללו יוצרים בעיות נוספות של פער בלימודים, חוסר הצלחה בבית הספר והמון תסכול. הילד מרגיש לעיתים "חלש" בכיתה ומרגיש פחות חכם מחבריו.

אם לילד שלך יש קושי בלימודים חשוב לאתר במדויק את המקור לקושי ולהכין תכנית עבודה שתעזור לו להתגבר על הקושי. לדוגמה, אם לילד יש אוצר מילים דל – צריך להכין תכנית שתשפר את אוצר המילים שלו (קריאת ספרים היא לא מספיקה). אם לילד יש קושי בקריאה חייבים לטפל בזה אחרת הילד הולך לאיבוד בכיתה. אם הילד מתקשה לקלוט נתונים ולזכור – יש אימונים מיוחדים לזיכרון שצריך לעשות. וכך הלאה…

בנוסף לכל צריך ללמד את הילד גם איך ללמוד. בבית הספר מלמדים את הילדים המון חומר אבל אף אחד לא מלמד אותם 'איך ללמוד'. כלומר איך להתמודד עם טקסטים וחומר כתוב באופן עצמאי. זו הסיבה שהילדים צריכים את אמא או אבא או את המורה הפרטי כדי שישב לידם ויסביר להם. 

יש שיטה מדויקת שמלמדת את הילדים איך ללמוד ולהתגבר על שיעמום, עייפות, "ריחוף" ובלבול בשיעורים כמו גם על כאבי ראש, חוסר זיכרון ותופעות נוספות שמתרחשות בזמן הלמידה. 

אם חשוב לך שהילד שלך יצליח ישפר את התקשורת והביטחון העצמי שלו, ירצה להתאמץ ויגביר את המוטיבציה שלו וגם ישתפר בלימודים וידע איך ללמוד – השאר פרטים וניצור קשר בהקדם.

הנה כמה דוגמאות לקשיים של ילדים בתקשורת

קשיים של תקשורת יכולים ללהתבטא, אחרים מתקשים להסתכל בעיניים ולהרגיש ביטחון עם ילדים אחרים או עם מבוגרים, אחרים מתקשים לשלוט בתגובות שלהם והם מתעצבנים או נעלבים בקלות (רגישים). יש כאלו שפשוט "לא כאן" הם מרחפים, חושבים על דברים אחרים וכו'. בכל אחד מהמקרים הללו מדובר על קשיים של תקשורת מכיוון שהקשיים הללו יוצרים לילדים קצרים בתקשורת עם אחרים. יש ילדים שפשוט לא מדברים, או מדברים מעט, יש כאלו שתמיד.

מתעניין בקורס? רוצה להתייעץ? מלא את פרטיך וניצור עמך קשר!

תודה רבה. נחזור אליך בהקדם!
אחרי תכנית היגיון ותקשורת אופק כבר חצי שנה ללא ריטלין. אני רואה שינוי לטובה גם ביחס בבית וגם בבית הספר. אין התפרצויות יותר, הוא מקשיב, חברים שלא רצו לשחק איתו אומרים שאופק השתנה ובשבוע שעבר הוא קיבל הצטיינות בכיתה. אני ממליצה לכולם, אפרת
אשה מחייכת
אפרת
אמא של אופק